SP verzamelt handtekeningen voor het Nationaal Zorgfonds op de Boeskoolmarkt in Ter Apel

20 september 2016

Foto: sp / sp

Aanstaande zaterdag kunt u op de Boeskoolmarkt in Ter Apel bij de stand van de SP tekenen voor het Nationaal Zorgfonds.</strong>

Al tijden is de SP samen met mensen uit de zorg – of ze nu patiënt of zorgverlener zijn – bezig met het vormen van een Nationaal ZorgFonds. Steun kregen ze al van onder meer FNV Zorg en Welzijn en het PvdA Ouderennetwerk.  Al meer dan 142.000 mensen plaatsten hun handtekening, zoals 650 tijdens de OPA markt in Oude Pekela.

De SP wil de marktwerking uit de zorg slopen en de zorg gebruiken om mensen beter maken in plaats van geld verdienen… en ze we willen de zaag zetten in het eigen risico. Die boete op ziek zijn moet van tafel.

Al jaren pleiten ze hiervoor, maar kregen geen steun in het parlement. Maar meer partijen beginnen nu  ook in te zien dat de zorg niet meer te betalen is. GroenLinks, PVV en de Partij voor de Dieren willen ook van het eigen risico af. CDA, 50Plus en ook de PvdA spreken over een forse verlaging.

Aanstaande zaterdag staat de SP van Bellingwolde met een stand op de Boeskoolmarkt in Ter Apel. Als u ook van mening bent dat de zorg anders geregeld moet worden, ga dan bij ze langs en zet daar dan even uw handtekening. Het verplicht u tot niets!

U kunt ook digitaal uw handtekening zetten; ga hiervoor naar https://nationaalzorgfonds.nl/

Op 26 oktober a.s. houdt de SP Bellingwedde haar jaarvergadering in hotel Bourtange. Hier zal o.a. gesproken worden over de herindeling en de naamswijziging.