Pekelder SP klopt

6 maart 2017

Pekelder SP klopt

Foto: SP

Sinds januari gaan actieve leden van de SP langs Pekelder huizen. Ze spraken al meer dan 200 mensen aan de deur of in de huiskamer. Dat zijn intensieve maar belangrijke gesprekken. Over de zorg, herindeling, AOW, arbeidsmigratie en betrouwbaarheid van politici. Veel mensen gaven na het gesprek aan te stemmen op de SP of zelfs lid te worden.

‘Politici praten veel, maar luisteren soms weinig. Veel mensen vinden het fijn dat er nu eens actievelingen van een politieke partij aan de deur komen die vooral luisteren en een serieus gesprek voeren. Dit is wat anders dan alleen maar flyeren of voor de winkel staan. En het werkt’, zegt campagneleider Henk Hensen van de SP Pekela.

Zo ging de afdeling bijvoorbeeld afgelopen zaterdag in Boven Pekela langs de deuren.  Van de 35 mensen die de SP’ers spraken hebben 25 mensen aangegeven meer te willen weten over de SP en de plannen voor een ander Nederland. Die mensen krijgen onder andere een actiepakket.

Ook kandidaat- Kamerlid Jimmy Dijk was zaterdag in Boven Pekela. Dijk: ‘Ik doe deze weken heel veel debatten en media-optredens. Allemaal erg belangrijk maar dit maakt pas echt het verschil. De gesprekken van zaterdag waren intens. Veel mensen hebben het vertrouwen in de politiek verloren. We overtuigden elkaar dat echte verandering alleen komt van onderop. Vanuit Den Haag gaan we het land niet veranderen, maar met de mensen in het land gaan we Den Haag wel veranderen’

De SP Pekela gaat tot én na 15 maart regelmatig buurten.  Hebben we je gemist of kun je niet wachten, schroom dan niet om je aan te sluiten bij de campagne.