Onderhandelaars Pekela bereiken akkoord

5 april 2014

Onderhandelaars Pekela bereiken akkoord

De onderhandelingsteams van SP, Samen voor Pekela, GroenLinks en ChristenUnie hebben vanmiddag overeenstemming bereikt over een coalitieakkoord. De partijen waren het snel eens over hun plannen voor Pekela. Het akkoord zal de komende twee weken besproken worden in de fracties en ledenvergaderingen. Op 19 april volgt een presentatie van de plannen.

Pim Siegers, namens de partijen: ‘We hadden er al veel vertrouwen in, maar dat het zo snel zou gaan is ook voor ons een verrassing. Blijkbaar staan de partijen dicht bij elkaar in hun kijk op de Pekelder samenleving, daardoor zijn we het over alle essentiële zaken snel eens geworden.’

De partijen zijn samen goed voor negen van de vijftien zetels in de gemeenteraad van Pekela. ‘Die brede coalitie is een bewuste keuze, daarmee hebben we veel steun in raad en samenleving en doen we ook recht aan de uitslag van de verkiezingen’, aldus Siegers.

Hennie Hemmes (SP), Jaap van Mannekes (SvP) en Anneke Duit (GroenLinks) blijven wethouder. ChristenUnie levert geen gemeentebestuurder, maar zal als volwaardig partner meedoen in de coalitie.

Helemaal top...