Fikse impuls voor Pekela

17 april 2013

Fikse impuls voor Pekela

Met de bouw van een nieuwe jeugdsoos in Nieuwe en een dorpshuis in Oude Pekela heeft de gemeenteraad gekozen voor een flinke investering in de gemeente. De SP is blij met dit besluit en spreekt van een flinke vooruitgang voor Pekela.

‘’We maken ons dorp hiermee toekomstbestendig en verenigingen, jongeren en de bibliotheken krijgen of behouden een eigen plek in Pekela, Als je kijkt naar de sociale afbraak in de omliggende gemeenten is dat een prima resultaat’, stelt fractievoorzitter Pim Siegers.

De SP spreekt van een historische raadsvergadering. ‘’Het was de afgelopen jaren niet altijd leuk om in deze financieel moeilijke tijden raadslid te zijn of deel uit te maken van een coalitie, maar als je op een avond twee grote sociale projecten groen licht mag geven, de sociale werkplaatsen meer werk gunt, en geld uittrekt voor muziek- en zwemonderwijs dan mogen we daar best trots op zijn’, aldus Siegers.

Ondanks brede steun in raad en samenleving hadden de meeste van bovengenoemde onderwerpen een bijzondere overeenkomst. De PvdA was tegen. ‘’Onbegrijpelijk. Die partij ontpopt zich als de tegenpartij van Pekela. Niet uit principe maar vooral tegen zijn om het tegen zijn, zo lijkt het. De tactiek richting de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 is blijkbaar als de SP voor is , dan is de PvdA tegen. Dat is hun goed recht, en misschien zelfs wel een compliment, maar daar schiet Pekela natuurlijk niets mee op. Als op een avond andere oppositiepartijen CDA (muziekles) en VVD (schoolzwemmen) dingen voor elkaar krijgen door met alternatieven te komen, dan kun je je afvragen of het roeptoeteren van de zijlijn wel zo effectief is’’, stelt Siegers.

SP en Pekelder gebouwen