Pekelders bij manifestatie 'Armoede werkt niet'

13 december 2010

Pekelders bij manifestatie 'Armoede werkt niet'

door Aly Hemmes

Om 6.15 uur zijn we vertrokken vanuit Stadskanaal, via Groningen, richting Den Bosch. Met ongeveer vijftig mensen, SP leden, vakbondsleden en werknemers van WSW bedrijven aan boord. Voor een ieder lag er, op z`n zitplaats, een goed voorzien lunchpakket. De sfeer was goed en een ieder flink gemotiveerd.

Als een van de eerste bussen aangekomen in Den Bosch (zo zie je maar weer, wie van verre komt!) werden wij door de soepexpres onthaald. De hal liep gestaag vol en de zaal had groter gemogen. Ons aller bekende Carry sprak, het programma aaneen. Sadet Karabulet had een vraaggesprek met enkele WSW.werknemers waaruit bleek wat, de voorgestelde regeringsplannen, voor hun zou gaan betekenen.
Vervolgens spraken Agnes Jongerius, Emile Roemer en Job Cohen ( de PVDA was ook aanwezig). De bijeenkomst werd afgesloten met de cabaretier Vincent Bijlo.

Het uiteindelijke gevoel was 'Wij waren erbij!' Moe maar voldaan en strijdlustig zijn wij aan de thuisreis begonnen.