SP avond 'Pekela wil minder Brussel'

15 mei 2009

SP avond 'Pekela wil minder Brussel'

De SP afdeling Pekela organiseert vrijdag 22 mei een openbare avond over Europa. Twee weken voor de verkiezingen komen Tweede Kamerlid Ronald van Raak en kandidaat- Europarlementariër Niels Jongerius naar Pekela om te praten over de invloed van Brussel op Pekela. Daarbij is iedereen welkom om mee te praten. Uiteraard zal het ook over de lokale en landelijke politiek gaan.

Volgens de SP is het duidelijk dat Pekela minder Brussel wil. Toen Nederland in 2005 massaal de Europese Grondwet afwees, stond Pekela landelijk in de top 3 met Nee- stemmers. 82% zag toen meer macht en regels uit Brussel niet zitten.‘’Een duidelijk signaal dat Pekela minder bemoeizucht uit Europa wil’’, zegt afdelingsvoorzitter Pim Siegers.

De avond van de SP begint om 20.00 en is in Dorpshuis 'de Riggel' in Boven Pekela. Ronald van Raak bezoekt overdag het gemeentehuis van Pekela om te spreken met o.a. Burgemeester Schollema. Ook zal hij de middag meelopen met de politie in Pekela.