SP Westerwolde teleurgesteld in afsplitsing Mary Neef en Harm van der Laan

5 december 2016

SP Westerwolde teleurgesteld in afsplitsing Mary Neef en Harm van der Laan

De SP in Westerwolde betreurt de afsplitsing van gemeenteraadsleden Mary de Graaf-Neef en Harm van der Laan. Onlangs hebben de beide raadsleden aangegeven zich af te splitsen van de SP en op persoonlijke titel verder te gaan. De partij beschouwt dit als zetelroof en verzoekt hen de zetels terug te geven aan de SP.

SP-regiovertegenwoordiger Aldo Schelvis:

“De zetels van Mary de Graaf-Neef en Harm van der Laan horen bij de SP. Het is heel jammer dat het meningsverschil met hen kennelijk zo groot is dat we niet meer door een deur kunnen. Dat betreuren we, maar deze afsplitsing is tegen alle afspraken in en doet geen recht aan de stem van de kiezer die zegt dat die zetels toekomen aan de de SP. Zij behoren hun zetels terug te geven, zoals we ook hebben afgesproken. Door deze keuze wordt de SP-fractie verzwakt in een tijd waarin een sterke linkse vuist juist essentieel is.”

Bij de verkiezingen van 2014 kreeg de SP de meeste stemmen en werd ze de grootste partij met drie zetels.