Nieuws, mei 2014

26 mei 2014

Noodoproep SP aan ziekenhuizen, verzekeraar en politiek

De SP heeft een noodoproep gedaan aan alle betrokkenen om de toekomst van de ziekenhuiszorg in Groningen niet verloren te laten gaan. Er moet volgens de SP-fracties in de provinciale staten en alle gemeenteraden nu een toekomstplan en een publiek debat komen.

Twee bibliotheken in Pekela behouden

In Pekela blijven twee bibliotheken, zowel in Nieuwe als Oude Pekela. Dat voornemen uit het coalitieakkoord van SP, SvP, GL en CU is door het college overgenomen. Daarmee is een bezuiniging van 50.000 euro van de baan.

SP grootste partij in Oost- Groningen bij EU-verkiezingen

In de meeste gemeenten in Groningen heeft de SP flink gewonnen bij de Europese verkiezingen. In Bellingwedde, Menterwolde, Oldambt, Hoogezand- Sappemeer en Appingedam werd de partij de grootste. Het hoogste percentage SP-kiezers was er in Pekela. Met 21,7% van de stemmen werd de partij de tweede partij, vlak achter de PVV.

16 mei 2014

In de bres voor beroepschauffeurs

De SP afdelingen in Oost- Groningen delen zondagavond gehaktballen uit aan vrachtwagenchauffeurs. Daarmee willen de SP'ers waardering uitspreken voor deze harde werkers en aandacht vragen voor de moeilijke situatie van chauffeurs.

10 mei 2014

DEZE EU BAKT ER GEEN BAL VAN!

Zolang er niets gebeurd aan de Europese regelgeving en de malafide praktijken van transportbedrijven steunt de SP de strijd van de hardwerkende mensen in deze sector. Daarom delen we zondagavond 18 mei tussen 20:00 en 22:00 uur gehaktballen in tomatensaus uit op de parkeerplaats de Meedenertol te Scheemda langs de A7.
Prik je ook een balletje mee?