Nieuws, juni 2013

25 juni 2013

Ombudsman geeft compliment aan Pekela

Kinderombudsman Marc Dullaert stelt de gemeente Pekela als voorbeeld als het gaat om aanpakken van armoede onder kinderen. Gemeenten moeten volgens hem meer aandacht hebben voor kinderen, die opgroeien in armoede. Hij komt tot de conclusie dat 1 op de 9 kinderen in die situatie zitten.

22 juni 2013

SP maakt kandidaat-lijsttrekker en wethouder bekend

Pim Siegers is de SP kandidaat voor het lijsttrekkerschap bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014. De huidige wethouder Hennie Hemmes wil graag nog een periode door als de partij weer in het College van B en W komt. Beide kandidaten krijgen de steun van het afdelingsbestuur. De leden stellen in het najaar de kandidatenlijst vast.

19 juni 2013

‘Provincie moet ook in Pekela investeren’

Het provinciebestuur van Groningen moet af van het idee dat ze alleen maar hoeft te investeren in een aantal gemeenten, ook Pekela verdient een bijdrage uit het leefbaarheidfonds. Dat is de boodschap die de SP-statenfractie had bij een bezoek aan Pekela. De fractie was een hele dag in de gemeente en bezocht bedrijven en organisaties.

11 juni 2013

SP doet mee aan raadsverkiezingen Pekela

De SP gaat voor de derde keer meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen van Pekela. Dat heeft fractievoorzitter Pim Siegers bekend gemaakt tijdens de Algemene Beschouwingen, nadat het afdelingsbestuur daar een besluit over nam. De komende maanden gaat de partij werken aan het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst. De SP- fractie gaf tijdens de beschouwingen verder haar visie op de Pekelder samenleving en de toekomst. Lees hieronder de Algemene Beschouwing.

9 juni 2013

SP steunt Pekelder vrijwilligersprijs

Wie wint de eerste Gouden Truus? Dat is de vraag die de komende maanden Pekela gaat bezighouden. De Gouden Truus is een prijs voor vrijwilligers in Pekela. Het is een initiatief van de vrienden, hulpen en partijgenoten van de in 2009 overleden Gea Prummel. De uitreiking van de vrijwilligersprijs is op vrijdag 18 oktober. De nominatieronde start deze week.