Nieuws, januari 2013

15 januari 2013

SP en Pekelder gebouwen

Ruim een jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen staat Pekela voor een grote opgave. Een aantal belangrijke knopen worden de komende maanden doorgehakt. Ondanks forse tegenwerking van het VVD-en PvdA kabinet wil het gemeentebestuur van Pekela het sociale beleid overeind houdenen belangrijke beslissingen niet doorschuiven. De SP is er trots op deel uit te mogen maken van een college dat een Pekelder vuist tegen Haagse vernielzucht maakt en zal er alles aan doen om Pekela beter achter te laten dan dat zij het aantrof. Hieronder onze standpunten en een reactie van Hennie Hemmes en Pim Siegers.

14 januari 2013

Pekelder steun voor Comité 'Dicht het 65plusGat'

Het nieuwe Comité Dicht het 65plusGat mobiliseert maatschappelijk verzet tegen de huidige kabinetsplannen. PvdA en VVD laten een grote groep ouderen in de kou staan door hen tot twee jaar aan inkomen te ontnemen. Als SP steunen wij het Comité volledig in deze strijd en roepen we iedereen op om mee in actie te komen.Hilda Molenaars (Pekela) van het comité gaf op de ledenvergadering een indrukwekkende presentatie.

14 januari 2013

Nieuw afdelingsbestuur SP Pekela

De leden van de SP afdeling in Pekela hebben maandag een nieuw bestuur gekozen. Henk Hensen uit Oude Pekela is de nieuwe voorzitter. Ook Anne Makkinga, Peter Hannemann en Marga Wubbema treden toe tot het afdelingsbestuur.