Nieuws, oktober 2008

27 oktober 2008

SP wil fietsenrekken bij bushaltes

De SP in Pekela pleit voor het plaatsen van fietsenrekken bij enkele bushaltes in de gemeente. De partij doet dit voorstel aanstaande dinsdag in de gemeenteraad.

21 oktober 2008

SP PROMOOT GRATIS OV REGELING STUDIEFONDS

Op initiatief van de SP-Statenfractie komt de provincie Groningen met een reiskostenvergoeding voor 16 en 17 jarige MBO-studenten. De regeling is alleen geldig voor studenten wiens ouders op of net boven het minimumloon verdienen. De studenten moeten meer dan 10 km van hun opleiding vandaan wonen. De SP blijft pleiten voor een regeling voor alle studenten. De partij heeft echter wel ingestemd met de inkomensafhankelijke regeling, als eerste stap, mits deze bekend wordt gemaakt aan alle ouders.

21 oktober 2008

SP Pekela gaat weer buurten in de buurt

Voor de derde keer dit jaar geeft de SP haar eigen krant uit. Deze ZO-krant wordt in Pekela verspreid door de pekelder SP’ers. Ook deze keer bellen we deur aan deur om de krant aan te bieden en een praatje te maken. 25 oktober gaat de SP de deuren langs in Oude Pekela. Te gast is dan Willem Bouman, wethouder in Doesburg en lid van het partijbestuur. Hij gaat samen met de raadsfractie, pekelder SP-wethouder Hennie Hemmes en een aantal actieve leden de buurt in.