Nieuws, april 2007

29 april 2007

Sadet Karabulut bezoekt Pekela

Tweede kamerlid Sadet Karabulut komt donderdag 3 mei naar het noorden en zal ook Pekela bezoeken. Ze gaat in gesprek met bewoners en organisaties over het thema armoede. SP Wethouder Hennie Hemmes ontvangt Sadet Karabulut s’ochtends op het gemeentehuis in Pekela. Daarna reist Karabulut later door na Groningen om daar te praten met de bewoners in de stad.

20 april 2007

SP motie openbaar vervoer schoolgaande jongeren aangenomen

De SP motie die de provincie Groningen oproept een onderzoek te doen en passende maatregelen te nemen voor schoolgaande jongeren zonder ov-jaarkaart kon afgelopen dinsdag rekenen op raadsbrede steun. Alleen de VVD was tegen.

12 april 2007

SP pleit nogmaals voor regeling scholieren zonder OV-jaarkaart

De fractie van de SP in Pekela wil andermaal de aandacht vestigen op het grote aantal Pekelder scholieren zonder ov-jaarkaart. Daarvoor is een motie ingediend met een oproep aan de Provincie tot onderzoek en maatregelen. De motie ligt dinsdag 17 april voor in de openbare raadsvergadering van de gemeente Pekela.

12 april 2007

18 April : Manifestatie tegen marktwerking in de thuiszorg

De marktwerking in de Wmo heeft verstrekkende gevolgen. Afbraak van de thuiszorg door verschuiving naar goedkopere zorgkrachten, naar minder uren en bezuinigingen op het personeel om een goed concurrentiepositie te verwerven. Op 18 april debatteert de Tweede Kamer over de eerste gevolgen van de Wmo. Hoog tijd voor een krachtig protest tegen deze deze rampzalige wet. Kom daarom demonstreren.